Masz 0 produkty w koszyku
Wartość koszyka: 0,00 zł

Regulamin

Strona główna Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

www.doramdesign.pl

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep www.doramdesign.pl działa na zasadach określonych w niniejszym

Regulaminie.

2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży

Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług

świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.doramdesign.pl, zasady

świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów

o świadczenie usług drogą elektroniczną.

3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania

z Usług Elektronicznych Sklepu www.doramdesign.pl zobowiązany jest

do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie

przepisy:

1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,

2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,

3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23

września 2016 r.,

4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe

przepisy prawa polskiego.

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

1. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej

www.doramdesign.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.

2. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży

ze Sprzedawcą.

3. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą – Sprzedawcą

czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub

zawodową.

4. PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna

niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca

we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

5. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy

Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

6. REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.

7. SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem

www.doramdesign.pl.

8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Dorota Stanischewska prowadząca

działalność gospodarczą pod firmą Doram, 76-230 Potęgowo Ul. Targowa 5 NIP

839-223-61-14 Regon 771278155

9. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a

Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

10. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy

Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

11. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest

obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.

§ 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

1. Sklep www.doramdesign.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem

sieci Internet.

2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie

wprowadzone na rynek polski.

3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty

w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę

kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.

4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest

w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Przy zakupie mebli W

cenę wliczony jest koszt dostawy, natomiast przy pozostałych artykułach, należy

doliczyć koszty dostawy.

5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza

Zamówień (Sklep www.doramdesign.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.

6. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się

z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

§ 4

ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez

Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3

pkt 5 oraz 6 Regulaminu.

2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.

3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego

paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie

otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.

4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:

1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,

2. formularz odstąpienia od umowy,

3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od

umowy.

5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4

niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a

Sprzedawcą.

6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie

dołączany do Produktu.

§ 5

SPOSOBY PŁATNOŚCI

1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:

1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,

2. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.

2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać

na rachunek bankowy numer:

Bank PKOBP ODDZIAŁ 1 W SŁUPSKU

Nr konta PL 93 1020 4649 0000 7002 0004 7365

3. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.

4. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności

Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny

system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub

szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.

5. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.

§ 6

KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

1. Koszty dostawy mebli na terenie Polski pokrywa Sprzedawca, natomiast przy

pozostałych artykułach, należy doliczyć koszty dostawy.

2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas

dostawy Produktu przez przewoźnika: łączny czas to 15 dni roboczych

3. Zakupione w Sklepie Produkty na terenie Polski są wysyłane transportem

należącym do firmy Doram design lub za pośrednictwem firmy kurierskiej.

4. Zakupione w Sklepie Produkty poza granicami Polski są wysyłane transportem

należącym do firmy Doram design lub za pośrednictwem firmy kurierskiej – po

wcześniejszym uzgodnieniu warunków dostawy.

§ 7

REKLAMACJA PRODUKTU

1. Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.

1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta

będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są

określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,

2. podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta

będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks

cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,

3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem

za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia

Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin

przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające

w jego imieniu jest dłuższy,

4. zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie

odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty

elektronicznej na adres:biuro@doramdesign.pl lub pisemnie na adres: ul.

Targowa 5, 76-230 Potęgowo

5. w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy

podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu

reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości

oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą

rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,

6. dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument

ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca

zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,

7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później

niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,

8. w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem –

nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest

jednoznaczne z jej uwzględnieniem,

9. w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem

Sprzedawca odpowiednio:

a. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do

Klienta,

b. obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru

zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi

wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia

o obniżeniu ceny od Konsumenta,

c. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca

mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego

towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument

zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy.

10. odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym

trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

§ 8

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie

Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez

podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.

2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą,

a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go

osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie

później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca

zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy

odesłanie Produktu przed jego upływem.

3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu

na adres:

Ul. Targowa 5, 76-230 Potęgowo

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące

wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny

do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że

Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10

o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie

udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia

charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się

z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić

w sklepie stacjonarnym.

5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu

wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego

sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził

się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a

najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę

oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

6. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły

sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany

do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta

może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili

otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania,

w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego

paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.

9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy

się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc

zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument

(lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt

w posiadanie.

10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje

Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem

świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji

Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak

i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego

zobowiązania w terminie ściśle określonym.

§ 9

RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi

Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.

2. Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się

na warunkach określonych w Regulaminie.

3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści

reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych

w nim materiałów.

§ 10

WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG

ELEKTRONICZNYCH

1. Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez

Usługodawcę jest nieodpłatne.

2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu

złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega

rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania

przez Usługobiorcę.

3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem

teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,

2. dostęp do poczty elektronicznej,

3. przeglądarka internetowa,

4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.

4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny

z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych

i praw własności intelektualnej osób trzecich.

5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem

faktycznym.

1. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 11

REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem

Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej

na adres: biuro@doramdesign.pl

2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji

i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę

wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje

znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później

niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.

4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail

Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez

Usługobiorcę sposób

§ 12

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.

2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym

prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie

mają właściwe przepisy prawa polskiego.

3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami

będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją

polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym

rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub

też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą

rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego

paragrafu.

4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem)

będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym

zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964

r.

5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z

pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez

złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie

mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek

można pobrać na stronie

internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych

Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich

Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać

także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów

lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona

konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu

postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności

złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute

Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

7. Dokument opracowany za pomocą automatycznego generatora dostępnego

na stronie www.lexlab.pl/generator-regulaminu