www.doramdesign.pl
§ 1
1. Sklep www.doramdesign.pl działa na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży
Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.doramdesign.pl, zasady
świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów
o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania
z Usług Elektronicznych Sklepu www.doramdesign.pl zobowiązany jest
do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy:
1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r.,
4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe
przepisy prawa polskiego.
§ 2
1. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej
www.doramdesign.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
2. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży
ze Sprzedawcą.
3. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą – Sprzedawcą
czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
4. PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca
we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
5. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
6. REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
7. SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem
www.doramdesign.pl.
8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Dorota Stanischewska prowadząca
działalność gospodarczą pod firmą Doram, 76-230 Potęgowo Ul. Targowa 5 NIP
839-223-61-14 Regon 771278155
9. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
10. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy
Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
11. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest
obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.doramdesign.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem
sieci Internet.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie
wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty
w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę
kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest
w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Przy zakupie mebli W
cenę wliczony jest koszt dostawy, natomiast przy pozostałych artykułach, należy
doliczyć koszty dostawy.
5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza
Zamówień (Sklep www.doramdesign.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
6. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się
z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
§ 4
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez
Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3
pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego
paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
2. formularz odstąpienia od umowy,
3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od
umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4
niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą.
6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie
dołączany do Produktu.
§ 5
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
2. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
2. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać
na rachunek bankowy numer:
Bank PKOBP ODDZIAŁ 1 W SŁUPSKU
Nr konta PL 93 1020 4649 0000 7002 0004 7365
3. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
4. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności
Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny
system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub
szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
5. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
1. Koszty dostawy mebli na terenie Polski pokrywa Sprzedawca, natomiast przy
pozostałych artykułach, należy doliczyć koszty dostawy.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas
dostawy Produktu przez przewoźnika: łączny czas to 15 dni roboczych
3. Zakupione w Sklepie Produkty na terenie Polski są wysyłane transportem
należącym do firmy Doram design lub za pośrednictwem firmy kurierskiej.
4. Zakupione w Sklepie Produkty poza granicami Polski są wysyłane transportem
należącym do firmy Doram design lub za pośrednictwem firmy kurierskiej – po
wcześniejszym uzgodnieniu warunków dostawy.
§ 7
1. Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta
będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są
określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
2. podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta
będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks
cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem
za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia
Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin
przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające
w jego imieniu jest dłuższy,
4. zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres:biuro@doramdesign.pl lub pisemnie na adres: ul.
Targowa 5, 76-230 Potęgowo
5. w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości
oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
6. dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument
ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca
zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
8. w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem –
nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest
jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
9. w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem
Sprzedawca odpowiednio:
a. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do
Klienta,
b. obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru
zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi
wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia
o obniżeniu ceny od Konsumenta,
c. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca
mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego
towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument
zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy.
10. odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym
trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie
Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą,
a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Produktu przed jego upływem.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu
na adres:
Ul. Targowa 5, 76-230 Potęgowo
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że
Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10
o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie
udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się
z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić
w sklepie stacjonarnym.
5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu
wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził
się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a
najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany
do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego
paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy
się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc
zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument
(lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt
w posiadanie.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem
świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak
i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego
zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi
Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
2. Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się
na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści
reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych
w nim materiałów.
§ 10
1. Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez
Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu
złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania
przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
2. dostęp do poczty elektronicznej,
3. przeglądarka internetowa,
4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny
z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych
i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym.
1. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 11
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem
Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres: biuro@doramdesign.pl
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji
i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę
wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje
znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail
Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez
Usługobiorcę sposób
§ 12
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym
prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie
mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami
będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją
polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub
też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą
rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego
paragrafu.
4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem)
będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym
zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964
r.
5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez
złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek
można pobrać na stronie
internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych
Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności
złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute
Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
7. Dokument opracowany za pomocą automatycznego generatora dostępnego
na stronie www.lexlab.pl/generator-regulaminu