04 Maj, 15

Twój ogród to idealne miejsce do ćwiczeń – wykorzystaj je dobrze i złap formę przed latem!


Lato zbliża się do nas wielkimi krokami i ostro zweryfikuje, kto pracował na swój dobry wygląd, a kto, niestety, przesiedział ten czas przed kanapą przegryzając kolejną kostkę czekolady. To nie Ty, prawda? No pewnie, że nie. Inaczej nie byłoby Cię tu ze mną. Chyba, że właśnie reagujesz na to, co się dzieje. Wtedy jesteś w idealnym miejscu i czasie.

Kto powiedział zatem, że zatłoczona i duszna siłownia to jedyne miejsce na robienie swojej idealnej formy na lato? Kto powiedział, że żeby zbudować wymarzoną sylwetkę wymagany jest od Ciebie wkład pieniężny wynoszący ok. 100zł miesięcznie? To i wiele więcej to tylko wymówki. Ty nie masz wymówek. Ty chcesz dobrze wyglądać.

Korzyści z treningu outdoor

34830186 m

Taki typ aktywności staje się popularniejszy przede wszystkim z powodu coraz cieplejszych dni, chociaż to nie jedyny czynnik wpływający na jego popularność. Największym problemem chyba jest to, że przeciętny człowiek musi siedzieć w swojej pracy średnio przez 8-10 godzin dziennie, często w zamkniętym pomieszczeniu, a słońce widzi tylko przez szybę. Nic dziwnego, że pójście na siłownię, czyli z zamkniętego pomieszczenia do zamkniętego pomieszczenia nie napawa nas optymizmem. Warto więc wykonać sobie jeden trening dziennie na świeżym powietrzu!

Przede wszystkim, aktywność fizyczna w słoneczne popołudnie zwiększa wydzielanie witaminy D, dzięki której wzmacniamy swój układ odpornościowy.

Dostęp do słońca to nie jedyna zaleta treningów wykonywanych w Twoim ogrodzie.

Ćwiczenia na świeżym powietrzu pobudzają wytwarzanie serotoniny (hormonu szczęścia), system nerwowy działa sprawniej, więc po takim treningu jesteś w stanie popracować lub skupić się na czymś w sposób bardziej efektywny, a mało tego jesteś naładowany/-a pozytywną energią!

Korzystanie z uroków słońca, aktywność na świeżym powietrzu i możliwość spędzenia czasu w swoim ogrodzie niesie za sobą również inne pozytywy, jak chociażby to, że możemy się wyciszyć, oraz zapomnieć o stresie związanym z pracą, czy ogólnie o problemach życia codziennego.

Jeżeli zdecydujesz się na wykonanie takiego treningu o porannej porze, zagwarantujesz sobie masę pozytywnej energii i z pewnością będziesz działać i myśleć sprawniej w ciągu dnia.

Do ćwiczeń możesz wykorzystać wszystko dookoła Ciebie. Meble ogrodowe – dwa krzesła stojące obok i pompki na podłokietnikach. Gałęzie drzew do podciągania…

Szukasz inspiracji do dalszej pracy, lub swojego projektu?

Treningi w plenerze rozwijają wyobraźnię, co z kolei wpłynie na twoją kreatywność w realizowaniu codziennych obowiązków. Nie możesz nic wymyślić? Zrób trening w ogrodzie!

Kolor zielony wpływa na nas jak tabletka antystresowa.

Niepodważalnym jest to, że samo patrzenie na kolor zielony pozwala nam skupić się i odprężyć. A samo naturalne otoczenie dotlenia nas, i jak wcześniej, pozwala pozbyć się nadmiaru stresu znacznie szybciej niż w pomieszczeniu zamkniętym.

Z kim ćwiczyć w ogrodzie?

Osoby, które dopiero co zaczynają swoją przygodę z jakąkolwiek aktywnością fizyczną często potrzebują jakiegoś zewnętrznego bodźca, pewnego rodzaju motywacji do wzięcia się za siebie – zazwyczaj w postaci drugiej osoby. Wiadomo, że we dwoje raźniej. A nawet całą rodziną! Swój trening możecie zrealizować ok. jedną/dwie godziny po wspólnym obiedzie. To idealny moment do spędzenia czasu razem, do po rywalizowania i do poprawienia swojego wyglądu i samopoczucia. Nie potrzebujecie profesjonalnego sprzętu, więc nie musicie inwestować zbyt wielu pieniędzy, aby dobrze się bawić i jednocześnie robić coś dobrego dla siebie. To również okazja do nawiązania bliższych więzi ze sobą nawzajem.

Jakie ćwiczenia wykonywać w ogrodzie?

W zależności od posiadanego sprzętu (który, jak wcześniej wspomniałem, nie jestem koniecznym wymogiem) możemy pozwolić sobie na różne, ciekawe ćwiczenia, które wpływają na nasze ciało i organizm równie skutecznie, co maszyny na siłowni.

Trampolina

8453925 m

Zanim przystąpicie do jakiegokolwiek z poniższych ćwiczeń, zaleca się wykonanie kilkuminutowej (ok. 5) rozgrzewki. W dużym stopniu zapobiega to wystąpieniu kontuzji i urazów. Podstawowymi ćwiczeniami w rozgrzewce będą wymachy i krążenia ramion w przód i tył, krążenia bioder i głowy, kilkuminutowy bieg w miejscu, kilka przysiadów, czy skłonów.

Przykład kilku ćwiczeń z wykorzystaniem trampoliny:

Ćwiczenie 1.
Złącz razem nogi, ramiona wyciągnij przed siebie. Skacz w miejscu przez 3 minuty.

Ćwiczenie 2.
Biegnij w miejscu na trampolinie przez kilka minut, uderzając piętami o pośladki.

Ćwiczenie 3.
Biegnij w miejscu na trampolinie przez kilka minut, unosząc kolana jak najwyżej.

Ćwiczenie 4.
Pajacyki – wykonuj na trampolinie tradycyjne pajacyki. Ćwicz przez 2-3 minuty.
Zaleca się ostrożne wykonywanie wszystkich powyższych ćwiczeń, oraz pamiętanie o rozgrzewce. Jumping fitness (trening na trampolinie) może być świetną alternatywą dla osób odchudzających się, i tych, które nie mogą biegać. W czasie godzinnego treningu na trampolinie można spalić nawet 800 kcal! To więcej niż podczas godziny biegania.

Po więcej ćwiczeń i informacji o jumping fitness kliknij tutaj.

TRX (trening w zawieszeniu)

Swoją popularność zawdzięcza prostocie i możliwościom. Trening w zawieszeniu to coraz popularniejsza metoda wysiłkowa, gdzie trenujący wykorzystuje obciążenie własnego ciała. Jedyne, co będzie Ci niezbędne do wykonywania takiego treningu to taśmy TRX w kształcie litery Y, wykonane z niezwykle wytrzymałego polimeru. Nie występują praktycznie żadne ograniczenia co do miejsca. Swój trening możesz wykonać w oparciu o drążek, na drzewie, czy na futrynie od drzwi, zawieszając pasy w odpowiedni sposób.

Co zabawne, wcale nie musicie posiadać własnych pasów TRX. Możecie na przykład skorzystać ze zwykłej linki wspinaczkowej lub taśm transportowych, po ich odpowiednim związaniu (na kształt litery Y).

Zestaw kilku podstawowych ćwiczeń znajdziecie w linku poniżej.
Czytaj więcej na:
http://facet.interia.pl/aktywnosc/news-trx-ten-trening-zastapi-ci-silownie,nId,1016294
http://www.womenshealth.pl/fitness/TRX-trening-funkcjonalny-z-tasmami,5535,1

Joga

O jodze chyba nie trzeba za wiele mówić. Jest to zestaw ćwiczeń, który prowadzi do poprawienia jakości życia, dobrej kondycji i harmonii pomiędzy duchem i ciałem. Dla niektórych jest to po prostu dobry system ćwiczeń fizycznych, dla innych – sposób na życie, filozofia dotycząca zdrowego trybu życia.

Co zyskasz uprawiając jogę? Wszystkie te ćwiczenia mają na celu w bezpieczny sposób wzmocnić całe ciało. Wzmocnić mięśnie, które słabną i rozciągać te, które się przykurczają. Już po kilku miesiącach ćwiczeń poprawi się ruchomość w naszych stawach, zaczną się niwelować wady postawy. Będziesz szczupły, sprężysty i szczęśliwy!

Najpierw warto trenować pod okiem odpowiedniej, wykwalifikowanej osoby, by potem wykonywać proste ćwiczenia we własnym ogrodzie. W tym wypadku joga jest całkowicie darmowa, a Twój portfel – równie szczęśliwy co Ty!

Więcej na: http://www.doramdesign.pl/blog/blog/joga-w-ogrodzie.html

Crossfit

Crossfit to obecnie jeden z najpopularniejszych treningów na całym świecie. Jest jednocześnie jednym z najbardziej wymagających. Jest to rodzaj aktywności skupiającej się na budowaniu ogólnej sprawności fizycznej. Zatem dla kogo jest przeznaczony? W gruncie rzeczy dla każdego. Aktywność fizyczna jest potrzebą wielu ludzi. Albo powinna być.

Crossfit przeznaczony jest dla osób, które chcą wymodelować sylwetkę, a poprzez dobór odpowiednich ćwiczeń można pracować nad konkretnymi mięśniami, często tymi, które są „słabym punktem” na ciele i wymagają szczególnej uwagi (np. brzuch). Zaleca się uprawianie crossfitu osobom, które chcą poprawić swoją wydolność i kondycję (tętno podczas treningu jest na poziomie 60-70 proc. tętna maksymalnego), jak również tym, którzy prowadzą stresujący tryb życia.

Treningi crossfit opierają się na ćwiczeniach w tzw. obwodach, czyli jedno po drugim, z minimalnymi przerwami między nimi. Osoba początkująca powinna wykonywać trening 2-3 razy w tygodniu. W jednym obwodzie może się znaleźć 6-8 ćwiczeń, a czas każdego z nich to 30 sekund (lub 20 powtórzeń). Po przerwie cały obwód należy powtórzyć 1-3 razy.
Tak jak przy innych treningach, przed należy wykonać solidną rozgrzewkę. Z kolei po jego zakończeniu należy zadbać o regenerację potreningową – sięgnąć po węglowodany szybko przyswajalne, np. banana, biały ryż, które szybko zasilą wyczerpane mięśnie.

Kliknij, żeby dowiedzieć się, jak ułożyć plan treningowy.

Twój ogród to idealne miejsce do ćwiczeń

Chyba nie trudno się zgodzić, że ogród faktycznie jest idealnym miejscem do uprawiania różnorakiej aktywności fizycznej. Na plus na pewno jest to, że ćwiczenie w ogrodzie jest albo darmowe, albo wymaga średnio jednej inwestycji w dużym odstępie czasu (taśmy TRX, hantelki itp.). To idealna okazja do poćwiczenia z bliskimi i przyjaciółmi. W ten sposób na pewno nawiążecie bliższe relacje. Zieleń w Twoim ogrodzie (albo ogrodzie kogoś, kogo znasz) będzie nastrojem, któremu towarzyszyć będzie spokój i harmonia ducha. Aktywność fizyczna jest perfekcyjnym rozwiązaniem na towarzyszący stres, a uprawianie jej w ogrodzie na świeżym powietrzu sprawi że będziesz osobą szczęśliwą!

_________

Daniel Bagiński